Monday, April 19, 2010

hantu kepala satu

tet..tet..tet...tet....msg bunyi sony ericsson masuk. Tangan pantas check msg. Kot2 gadis idaman yang antar. Berbunga jugak hati nanti. Cesss...haizal rupernyer. Terus bertukar jadi bunga taik ayam.

Apis..ader kat mana?. sms Haizal.

Ader kat kajang, kenapa?. Balas aku. 

Jom lepak berlauk. balas Haizal kembali.

Beres..lagi 15 minit aku sampai, balas aku. 

Siap semua, turun bawah, panas enjin moto, terus memecut ke seks. 7 tambahan bangi. Haizal dah tunggu dalam kedai. Teh ais kasi order, rokok kasi nyala. Pung pang pang pung berbicara. Macam-macam citer kuar. Dari result final sampai la citer politik Hulu Selangor.  

***

Matahari dah meninggi. Punggung dah kebas. Masing-masing beransur pulang. Haizal bini dah sms banyak kali. Aku plak satu sms pun tak masuk-masuk lagi dari gadis idaman. Biarlah member, busy + tekanan agaknya la tuh, Getus hati kecil aku. 

Aku dah gerak balik ikut lalu jalan kampung. Malas nak tempuh traffic light yang melampau-lampau. Jalan tuh keta mmg tak banyak lalu. Tapi apasal satria depan aku nih lembab mcm siput sedut. Geram pulak aku. Dalam keta mmg aku perasan pompuan bawak. Tangan dua-dua belah pegang stering. Tapi badan terkinja-kinja mcm kena gigit kerengga. Aku panas. Dah la jalan nih muat untuk satu keta jer. Kalau aku pontong nih mau ke longkang aku jawabnyer. 

Aku makin sakit hati. Panas tengah hari boleh menambahkan temperature darah aku. Silap-silap kalau jadi ultraman lampu merah dah menyala-nyala. Cermin keta depan aku nih plak begitu clear untuk cermin belakangnya. Awek depan aku nih mcm buta jer aku kat belakang dier, terkial-kial nak minta laluan suh jalan laju sket. Keta 1.8 fuel injection. Tapi bawah mengalahkan lori balak masuk hutan. Lembab nak mampos.

Tetiba aku jadi kaget. Mata aku buntang. gelora jiwa remaja dah mcm taufan. Tiba-tiba aku pun bawak moto jadi slow. Nafas aku kencang turun naik. Dada aku berombak-ombak mcm tsunami. Darah dah meleleh keluar melalui hidung. Ape kejadahnya nie sumer?. 

Dengan pandangan yang jelas melalui cermin belakang keretanya, aku mmg nampak kedua-dua belah tangan awek nih memegang stering, sesekali mungkin memegang tombol gear. Tapi yang peliknya, naper ader lagi dua belah tangan yang tergapai-gapai mcm orang mintak tolong. Aku kaget dan terkasima. Aku dah mula hilang fokus membawa motor. 

Aku dapat cahaya hidayah, ader satu ruang kecik untuk aku memotong. Aku memotong dengan kelajuan untuk sekodeng. Aku memotong sambil melihat kearah kereta. 

Patut la lembab bawak keta. Ada hantu kepala satu ngan leher panjang dok kacau awek tuh bawak keta rupanya. Patut la badan mengigil-gigil mcm kena histeria. 

Aku berlalu. Sambil buat rem-rem sepam dua, bagi hantu tuh lari. Nak aku baca ayat kursi rasernyer hantu jenis tuh mmg tak lut. Hantu jenis tuh patut kena libas ngan tali pinggang polis bapak aku. 

Aku meneruskan perjalanan. Dalam kepala otak aku dah mcm-mcm kaler keluar. Darah kat hidung aku bukan takat meleleh keluar tapi dah stock tersebur-sembur. Nasib baik bekalan darah jenis aku nih banyak lagik stock kat spital. Dalam hati aku terus set minded aku. Balik rumah nanti aku nak cakap kat mak aku mcm nih.

Mak, esok acik nak kahwin, Darah dah tersembur kuar kat hidung nih. Agak-agak korang. Apa jawapan mak aku ehh?.... 

No comments: