Thursday, September 30, 2010

melastik ke bintang [finale episod]

Dalam keadaan Acai meronta-ronta melepaskan diri, Acai terpandang wajah Ibunya yang sedang memegang baldi. Acai diam terpaku. Tidak lagi meronta. Suara garau lawannya yang begitu asyik meng”grip” kepala Acai itu juga begitu di kenali.

Dengan perlahan Ayah Acai melepaskan cengkaman. Acai agak pening sedikit. Apa tidaknya, dengan sedutan nafas yang tersekat di tambah pula bau ketiak. Acai cuba untuk control diri. Dia cuba mengingati apa yang terjadi.

Belum sempat Acai bertanyakan soalan pada kedua orang tuanya tentang apa yang terjadi. Orang tua Acai terlebih dahulu menyerang dengan bebelan secara terbuka dan terpantas serta terhebat. Terlalu panjang sehingga sukar untuk di tafsirkan melalui penulisan yang abstrak ini.

Iya, Acai sebenarnya mengigau di siang hari. Igauannya itu terlalu teruk. Abis lintang pukang bilik Acai di kombahnya. Acai masih lagi tidur ketika menunggu waktu asar tadi. Ayah Acai terpaksa mengambil tindakan yang drastic dengan memberi grip yang padu pada kepala Acai untuk menyedarkannya. Ayahnya juga hampir-hampir menggunakan teknik stone cold stunner pada Acai jika teknik gripnya itu tidak menjadi.

“Acai,Acai…cari kerja dulu baru sibuk nak amik anak dara orang. Kalau tak kerja nak bagi anak dara orang makan apa nanti haa!” bebel emak Acai yang terakhir pada petang itu sebelum Acai melangkah longlai mengambil wuduq bersolat asar.

No comments: