Thursday, September 23, 2010

antara student dan menteri

Sesungguhnya menjadi seorang student lebih best dari menjadi seorang perdana menteri atapun exco kerajaan negeri. Jadi student boleh ngorat awek sana sini, jadi menteri, nak ngorat awek sana sini pun boleh, tapi muka masuk paper pembangkang jadi tajuk muka depan. Esok nak-nak dekat PRU dah tak dapat jadi calon. Pasal tue jadi student nie best.

Paling style bile, ada awek yang mempunyai "cutting" yang cun, berpakaian sexy dan berwangian yang menaikkan nafsu duduk di sebelah aku time minum di cafe. Dalam keadaan bersungguh-sungguh si gadis  bertanya itu ini pada aku tanpa berpaling muka. Aku yang duduk di sebelah, hati dah berbunga riang. Member sebelah menyebelah ada yang usha macam nak membunuh pasal dah start dengki.  

Apabila si gadis mula berpaling dan melihat diri aku, dia terus tersenyum dan berkata.

“maaf abg, saya tersalah orang…” kata si gadis sambil tersenyum.

Tinggallah aku seorang diri. Tadi hati dah berbunga, kini dah bertukar jadi bunga taik ayam. Hanya tinggal wangian si gadis yang sedikit demi sedikit di bawa angin. Deraian ketawa dari member-member pula bersilih ganti. Baru nak kerek ader gadis  cun dan sexy duduk kat sebelah. Kini aku kembali meneguk minuman yang berbaki sambil menghabiskan sepam dua rokok di jari.

So, jadi menteri nie best ke tak best? Jawab lerrr…….!

No comments: