Wednesday, July 21, 2010

bayar harga kopi ngan kredit nset bleh tak?

“Mahal jugak harga nset nie skang kan…” ujar Kamal pada aku.

“memang la mahal, model terbaru tuh” aku membalas.

Kami beriringan menuju ke sebuah kedai nset lagi. Bukan nak beli sangat pun. Tapi sebab nak menunggu wayang start, dengan masa yang berbaki 40 minit nie. Kami cuba untuk membuang masa yang terhidang.

“Amoi kasi tengok itu nset” pinta Kamal.

“Ini nset oliginal set punya, talak mahai boss, bleh trade in” rayu amoi kedai tue.

“kalau trade in dengan nset nie boleh tak…”Kamal menunjukkan nsetnya secara spontan.

Muka amoi tuh merah padam. Aku raser dalam hati amoi tuh mesti nak menerajang Kamal yang cuba untuk membuat lawak bangang di tengah hari. Apa tidaknya. Model yang sama, jenama yang sama cuba untuk di trade in kan nya. Bingai sungguh Kamal nie.

“Bila kau beli Nset nie Kamal…” tanya aku pada Kamal ketika berjalan beriringan menuju kearah pawagam.

Kamal tidak menjawab, cuma tersengih-sengih macam kambing dapat rumput. Geram pulak aku.

No comments: