Tuesday, June 29, 2010

cakap pung pang...!!

“Aku kalau jadi fullback, aku sepak je bola tu jauh-jauh”

“Bola macam tuh pun tak masuk, haperrr la dia nie, kayu betul la”

“Bodoh punya keeper, bola macam tuh pun tak boleh nak tangkap”

Gua hanya senyum dan menganggukkan kepala tanda bersetuju kata-kata besar pak-pak sedara yang duk melepak bersama tengok bola kat kedai nie. Hanya bersuara jika di minta mengeluarkan pendapat. Gua cuba sedaya upaya untuk memberikan pendapat yang bernas supaya mereka boleh menerima dengan akal fikiran yang waras. Tapi kadang kala……..

Begitu menjengkelkan…….

“Engkau tak tahu, dulu masa aku muda-muda, aku pernah kena panggil main tuk Malaysia tau, Cuma masa tue aku takde duit jer nak buat tambang pergi kolompo. Kalau tak sekarang silap-silap aku dah sama level ngan Mokhtar Dahari” kata salah seorang pak sedara.

“macam gampang, jalan pergi masjid pun dah semput-semput tarik napas, ada hati nak tunjuk power. Cakap boleh la, buat tengok” getus hati kecil gua memberontak dalam senyap.

Kalau cakap direct nanti kena halau balik umah plak.

Bukan ke orang tua-tua kata diam itu lebih baik.

No comments: