Friday, February 11, 2011

Internet di mana-mana

Seketika siang tadi, gua turun dari opis untuk menikmati makanan tengah hari yang tak berapa nak tengah hari. Lebih kepada waktu minum petang.

Sedang enak gua melahap nasi, hadir sekumpulan lelaki yang berpakaian usahawan-usahawan masuk ke kedai gua makan dan duduk di hadapan meja gua. Gua hanya perati-perati melalui ekor mata saja sambil menyuap nasi ke dalam mulut kerana mata gua lebih kepada jelingan kumpulan gadis yang duduk minum sambil gelak-gelak cover tutup mulut di sebelah kanan table gua.

Sambil-sambil duduk kumpulan pemuda usahawan duk sembang-sembang perihal kerja masing-masing. Gua tak bapa amik port pasal lebih memberi tumpuan pada suapan nasi dan borak gossip dari kumpulan gadis.

Tapi dalam tak amik port itu sempat juga gua jelling jenis talipon tangan pemuda dressing usahawan nih. Ada 4 orang ke semuanya dan mereka memakai talipon tangan paling pandai dalam dunia iaitu cap blackberry. “Memang dasar jenis usahawan maju dan kaya nih” bisik hati kecil gua.

Tinggal beberapa suap nasi untuk gua habiskan di pinggan, telinga gua menangkap butir bicara dari salah seorang kumpulan pemuda usahawan.

“Onlinelahhh, poker jom!”

Perghhhhh! Memang internet sekarang sentiasa di hujung jari. Online sambil berpoker di mana saja!

Terus gua cepat-cepat balik opis, bukak pesbuk belajar-belajar main poker!

2 comments:

atie said...

perlu ke bljr men poker tu???gigih sungguh...hahaha

nurhafiz said...

eishhh perlu lah cikgu, nanti kalau ada rezeki beli blackberry bleh main poker kat kedai makan mahupun di pasar malam! hahahaha!