Wednesday, October 6, 2010

Maher Zain punya hal

“femes betul maher zain nie kan?” tanya seorang gadis yang ralit dari tadi tengok paper yang buat cerita pasal konsert Maher kat Malaysia.pada gua

Gua hanya angguk-angguk kat kepala tanda mengiyakan apa yang di tanya tadi.

“dengar cerita, tiket konsert dia sold out. Teringin juga nak pergi. Tapi takde rezekilah” gadis itu mengeluarkan sedikit keluhan. Kecewa betul dia agaknya.

Gua masih lagi mengangguk tanpa mengeluarkan sepatah ayat pun. Tanda apa yang gadis itu berkata adalah benar sahaja.

“abang kenal maher zain?” gadis itu bertanya secara tiba-tiba.

Ini kali gua terpaksa jawab. Jika gua tak jawab maka secara automatiknya air muka gua akan jatuh.

“apa pulak tak kenal, mesti la kenal. Femes dia tu?” jawab gua kompiden

“hmm! Dia dari negara mana?” gadis itu bertanya soklan pada gua lagi.

“arab” gua tenang menjawab soklan.

“okey! Boleh di terima. Dia bawak lagu genre apa?” satu lagi soalan muncul dari mulut gadis itu.

“RnB ataupun macam pop rock sikit” gua jawab dengan hati yang kurang tenang.

“hahaha! Terror betul abang ni. Saje jer nak test abang. Selalunya orang macam abang ni, takde amik tahu sangat perihal penyanyi nasyid yang bawak konsep modern ni” panjang lebar gadis itu memuji gua. Gua macam biasa senyum memanjang. Dah orang puji, mesti kembang.

“abang macam biasa. Perihal muzik nie mesti abang amik tahu punya, Dah la dik! Kira ni semua berapa?” Gua amik jalan pintas untuk mengelakkan komunikasi berkenaan maher zain lebih panjang lagi.

* * * * *

Di rumah gua cepat-cepat google perihal maher zain. Baru gua kenal dia ni sapa. Muka dia macam mana. Lagu femes dia apa. Terima kasihlah kat pakcik Wikipedia yang tolong gua dapatkan info si Maher Zain nie.

Nasib baik gua dapat jawab dengan cemerlang walaupun main bantai saja. Teror jugak gua kan!

 
 Nilah Dia Maher Zain. Soklan yang buat gua kucar-kacir siang tadi!


No comments: