Monday, October 25, 2010

esah lagenda [episod 4]

Tiba-tiba lelaki itu muncul kembali. Dia pohon supaya Esah berhenti menangis. Dia terus sahaja menjelaskan apa sebenarnya yang berlaku sepanjang Esah pengsan dan juga perkara yang berlaku pada dirinya.

Esah masih lagi tidak percaya dengan cerita lelaki itu. Dalam keadaan sedu sedan, Esah tinggalkan lelaki itu dan terus menuju masuk ke dalam bilik. Lelaki itu terpaku tidak bergerak di tempatnya. Kemudian Esah keluar dari bilik dan tersenyum. Mungkin Esah sudah mendapat kepastian yang dirinya tidak di noda. Nampaknya ilmu sains Esah boleh tahan juga mantapnya.

Dengan senyuman itulah lelaki itu terpikat pada Esah dan terus sahaja melamar untuk menjadi isterinya. Perkahwinan itu di buat serba sederhana. Seluruh jiran tetangga yang bersimpati dengan Esah datang membantu. Kesemua jiran-jirannya di jemput tidak termasuk Che Kam yang di serang asma secara tiba-tiba.

Sahlah mereka berdua menjadi suami isteri. Tidaklah risau lagi suami Esah untuk melarikan diri dari pihak imegresen kerana kini dia sudah mendapat pengiktirafan penduduk tetap. Hasil perkahwinan, mereka telah di kuniakan sebanyak 6 orang anak. Ilmu Esah juga sudah semakin meningkat. Ketika itulah Esah telah menunjukkan kembali kebolehannya pada umum.

Bersambung…………….

No comments: