Monday, October 18, 2010

esah lagenda [episod 3]

Pertemuan mereka berdua juga terjadi secara tidak sengaja. Kebetulan, suami Esah sebelum itu mahu melarikan diri dari di kejar anggota RELA dan imegresen kerana permitnya sudah tamat tempoh. Setelah puas meredah paya dan belukar, dia menyorok di bawah rumah Esah. Kebetulan Esah mahu turun ke bawah untuk menyidai kain baju. Dek kerana kejutan budaya melihat lelaki di bawah rumahnya, Esah terus pitam dan kelihatan amat tidak cool sekali.

Suami Esah ketika itu panik kerana takut di belasah orang kampung, lantas terus membawa Esah kedalam rumah. Bergetar jiwa kelakiannya kerana itu pertama kali di mendakap tubuh seorang wanita. Peluh jantan membasahi muka dan tubuh hasil larian marathonnya sebelum ini di tambahkan lagi gelora kelakiannya.

Segera dia beristighfar dan mengucap mengingatkan tuhan. Kemudian dengan pantas dia mengambil air dan terus di curahkan pada Esah. Segera Esah terjaga dari pengsan dan tergamam kerana di hadapannya seorang jejaka gantang yang berpeluh sakan.

Esah kemudiannya menangis dan terus menangis. Lelaki itu kaget dan terus melarikan diri. Esah tidak henti-henti menangis. Mungkin kerana merasakan yang dirinya telah di noda. Esah sedih bukan kepalang dengan nasib yang menimpa dirinya.

Bersambung……………

No comments: