Wednesday, January 20, 2010

Apa punya mp3 cap sony nih...!

Perghhh...mata punya la mengantuk. Air mata bercucuran keluar bukan sebab sedih dan pilu tapi sebab menahan ngantuk. Mulut tak berhenti-henti menguap. Jam di nset berjenama sony erricson sedang menunjukkan pukul 12 lebih. Ishhh...baru satu bab je aku abis baca nih, apa hal la mengantuk bebenor nih. Aku pasang sebatang rokok cap dunhill menthol hasil mengepaw syafeeq petang tadi. Kononnya nak meningkatkan stamina mata & otak utk kembali besemangat waja membaca note Principle of management (POM) chapter 4 - 7.

Rupernyer sebatang dunhill cap menthol ini tidak berupaya utk meningkatkan stamina aku. Mata aku still terkelip-kelip tak hengat punya. Arghhh..tido lagi baik la klu mcm nie. Aku pun kemas segala menda yg besepah atas meja nie, tutup lampu dan tido. Ermmm...nikmat giler tido time tgh mengantuk hasil membaca buku pelajaran. Kalau baca buku gossip artis ke, komik jepun ke atau apa-apa saje menda hiburan kompom segar bugar bijik mata nih. Heh....

Sebelum mata terlelap aku pun amik la peluang berangan-angan. Dah kerja  nanti nak wat itu nak wat ini. Nak kahwin satu,dua,tiga & empat. Perghh...nak kahwin sampai 4, satu pun seksa nak mencari nak sampai 4 apa punya angan-angan da nih. cetttt....bikin malu kompeni saja. Heh....

Ntah mcm mana aku baru perasan. Dah jauh aku punya berangan sampai tak tahu nak bawa kemana berangan aku tuh, ruper nyer aku tak leh nak tido lagi. Puas aku change position, dari kekanan,kekiri,meniarap, menungging je aku xbuat pasal itu posisi khas klu punggung kena bisul. Hahahaahahaha....!

Apasal mata takleh nak lelap plak nih. Hawau betul la. Dah pukul 1 lebih dah nie bakper tak tido-tido lagik nih. Arghhh...aku cuba lelapkan mata lagi, mana tau kot-kot bleh lelap. Puas sudah aku memejamkan biji mata sampai naik penat dah nie. Aku pun amik keputusan bangun minum air masak banyak-banyak pastu pasang lagi sebatang rokok. Sambil buat melihat-lihat jam di nset. Amboi...dah dekal pukul 2 dah nih. Ermm...pas abis sebatang nih aku tido. Abis je rokok, aku sambung nak tido balik. Aku pejamkan mata ku serapat mungkin.

Sambil-sambil lelap tuh sempat jugak la sambung angan-angan yg dah tergantung tadi. Jauhnyer la aku berangan. Entah tercapai ke tidak angan-angan aku nih. Mata mmg tak raser mengantuk lagik nih. Aku tgk jam dah pukul 3 pagi. Ambeeekkkk kau...xleh jadik nih. Aku bangun dari katil, aku on lampu kalimantang bilik aku nih, aku meraba-raba atas meja aku nak cari mp3 cap sony. Bila dah jumpa, aku adjust kedudukan earphone nya dan mula la memasang lagu. Elok plak lagu wings-Taman rashidah utama berkumandang, tetiba.............

Kasi saspen sket....tetiba suara awei dalam mp3 aku nih senyap. Apahal plak nih suara hilang ke rosak ke. Aku pun cuba-cuba la picit button yg ader kat mp3 tuh. Hoh..hang rupernyer. Patut la kejang je aku tgk title kat mp3 tuh. Adeiiii...time nih la ko wat kejang ko mp3. Akhirnya aku bukak laptop aku layan citer perang memphis belle sampai aku terlelap. Mp3 aku pun kejang sampai abis bateri. Nasib baik la aku terjaga hasil pekikan suara amy search nih mengejutkan aku subuh. Kalau tidak la kompom tercalar lagik la rekod bersih subuh aku nih. Walaupun nampak seakan-akan subuh "gajah". Kira okeylah pukul 6.50 am aku tersedar.

Baru kejap nih ha aku belek-belek mp3 kejang cap sony aku nih. Laaa...ader buta reset ker kat belakang nih. cesss...kenapa aku tak tau ader menatang nih. Buat malu kompeni engineer je aku nih. Orang yg desin nih pun satu,lain kali buat la button reset tuh kat depan jangan wat kat belakang. Tgk aku dah biarkan dier kekejangan sampai abes beteri.Kesian dier mp3 cap sony aku nih.

Apa yg aku merepek nih.....? Pasal aku nak sambung tido pas subuh tadi takleh, anak jiran sebelah umah aku nih memekak nangis tak nak gi sekolah. Aku raser nak kuar je umah terajang anak jiran aku nih. Pastu aku nak cakap mcm nih. Kalau ko nak jadi bodoh piang menangis la lagi. Apa korang ingat aku tak berani nak buat ke. Aku boleh buat la, klu bapak dier tak terajang aku balik lepas tuh. kalau dier suh buat pastu dier kata "takper anak boleh buat lagi" aku berani la terajang. hehehe...

Dah-dah aku nak tamatkan entry aku kat sini je. Aku nak sambung tido. Mata dah bengkak dah nih. Kelas aku pukul 12 kang. chowwww...!!



No comments: