Tuesday, March 13, 2012

Antara K-pop & Paddle pop

Perghh! Aku geleng kepala tanda protes kecil kecilan.

Budak-budak zaman sekarang nie backup artis pujaan dia kalah askar askar yang pergi pergi berperang. Diorang punya hujah ntah hapa-hapa macam setannn!

Aku nihkan orang pencen. Orang pencen dah tentu takde kerja nak buat. Bila takde kerja nak buat aku pun buat ler kerja blog walking sana sini. Sekali aku terjumpa ada satu blog nih cerita hal K-pop. Korang tahu menda apa K-pop tue? Tahu?. 

Budak ni bercerita la hal K-pop dalam blog dia. Pung pang, mamat nie hensem. Pung pang, mamat nih romatik. Cerita blog dia tak menarik, yang menarik orang-orang yang komen dalam blog dia. 

Orang yang komen dalam blog dia pulak jenis anti k-pop. Owner blog dan sekutu sekutu k-pop pun bangun la menentang anti K-pop. “korang kalau tak suka k-pop blah la dari sini, yang nak sibuk-sibuk kat sini buat apa. Korang tak kenal dia ehhh. So, jangan nak kutuk-kutuk bagai. Macamlah korang nie bagus sangat” . Pro k-pop punya hujah yang diorang rasa kukuh.

Komen balasan dari anti K-pop pulak begini “Ahh! Macam la mamat korea tuh kenal ko, korang jer lebih lebih mengedik kat dia!”

Itu antara bibit bibit debat K-pop terawal. Lepas tu diorang melarat sampai ke politik, free manson dan juga orang Korea suka makan benda tak masak serta tak mandi pagi.

Kah! Kah! Kah!.....

Dalam hati aku cuma kata “Pergi mampos sama k-pop! Bukan dia bagi aku kerja dgn duit pun nak suka lebih lebih”

Kah! Kah! Kah!....

No comments: